Informujemy, że od 01.06.2025 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 20.03.2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz.U.2025 r. poz. 620). Ustawa ta wprowadza nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy i ich upowszechniania w bazie ofert o nazwie ePraca (aktualnie Centralna Baza Ofert Pracy).
W art. 83 ust. 2 pkt 1 tej ustawy określono, że oferty pracy do ePracy obowiązkowo zgłaszają podmioty o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902) tj:
- organy władzy publicznej,
- organy samorządów gospodarczych i zawodowych
- podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa
- podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego
- podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
W razie pytań lub wątpliwości zapraszamy do kontaktu pod numerem telefonu 32 771-59-18, 697 032 360.