Zmiany od 1 czerwca - zgłaszanie ofert pracy

Print Drukuj

Informujemy, że od  01.06.2025 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 20.03.2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz.U.2025 r. poz. 620). Ustawa ta wprowadza nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy i ich upowszechniania w bazie ofert  o nazwie ePraca (aktualnie Centralna Baza Ofert Pracy).

W art. 83 ust. 2 pkt 1 tej ustawy określono, że oferty pracy do ePracy obowiązkowo zgłaszają  podmioty o których mowa w art. 4 ust. 1  ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902) tj:

  • organy władzy publicznej,
  • organy samorządów gospodarczych i zawodowych
  • podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa
  • podmioty reprezentujące państwowe osoby  prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego  oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki  organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego
  • podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.

W razie pytań lub wątpliwości  zapraszamy do kontaktu  pod numerem telefonu 32 771-59-18, 697 032 360.

Informacje o publikacji dokumentu