Urząd Skarbowy w Rudzie Śląskiej informuje, że w serwisie e-Urząd Skarbowy pojawiły się nowe usługi:
- e-Zaświadczenia,
- e-Doręczenia.
Usługa e-Zaświadczenia
Wniosek o wydanie zaświadczenia można złożyć przez e-Urząd Skarbowy by otrzymać zaświadczenie w formie elektronicznej na konto podatnika e-US. Osoby składające wniosek przez e-US nie ponoszą kosztów opłaty skarbowej do wydanych zaświadczeń. e-US może wygenerować takie zaświadczenia jak:
- zaświadczenia o wysokości przychodu, dochodu, podatku należnego oraz składek na ubezpieczenia wykazane w PIT (ZAS-DFU);
- zaświadczenia o wysokości dochodu podatnika w podatku dochodowym od osób fizycznych (ZAS-DF);
- zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości (ZAS-W).
Zaświadczenia generowane przez e-Urząd Skarbowy opatrywane są elektroniczną pieczęcią Szefa KAS. Tylko taka wersja zaświadczenia umożliwia zweryfikowanie pieczęci Szefa KAS/podpisu kwalifikowanego przez podmiot, któremu zaświadczenie będzie przedłożone. Do weryfikacji pieczęci/podpisu służy m.in. bezpłatne narzędzie znajdujące się na stronie:
https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany Usługa e-Doręczenia
Jest to usługa, która umożliwia wysyłanie i odbieranie korespondencji elektronicznie ze skutkiem równoważnym z listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Jest ona dobrowolna i może być wycofana w każdym momencie. Warunek to wyrażenie zgody i podanie przez użytkownika jednego kanału komunikacji: e-mail lub telefon w celu powiadomienia o umieszczeniu korespondencji na koncie podatnika w e-US.