Drodzy Państwo,
Trudna sytuacja gospodarcza, będąca skutkiem pandemii COVID-19, postawiła przed nami wiele dodatkowych i ważnych zadań.
Obecnie, nasz Urząd koncentruje wszystkie swoje siły w dwóch obszarach – realizacji założeń Tarczy Antykryzysowej oraz bieżącej obsługi elektronicznych rejestracji osób bezrobotnych.
Do dzisiaj złożyli Państwo, wyłącznie w formie elektronicznej:
- 2347 wniosków o udzielenie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności;
- 247 wniosków dotyczących pozostałych form wsparcia, tj.: dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników (w tym NGO) oraz dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności dla firm jednoosobowych.
Powyższe dane nie uwzględniają setek wniosków złożonych w formie papierowej.
Co warto podkreślić – jeden wniosek nie zawsze dotyczy jednej osoby - wnioski pracodawców o dofinansowanie części wynagrodzeń, obejmują zazwyczaj liczny zespół pracowniczy, co wymaga skrupulatnej weryfikacji dokumentacji dotyczącej każdego z nich.
Ze względu na dobro pracodawców i przedsiębiorców, niezwłocznie ogłosiliśmy kolejną turę naborów, ponieważ naszym zamierzeniem jest realizacja wszystkich form wsparcia w możliwie ciągłym trybie.
Staramy się ponad wszelką miarę, aby każdy z Państwa, którzy złożyli wniosek o wsparcie w ramach Tarczy Antykryzysowej, jak najszybciej otrzymał środki finansowe. Stworzyliśmy w tym celu interdyscyplinarne zespoły, angażując w obsługę Państwa wniosków pracowników z różnych działów. Codziennie odbieramy setki telefonów i staramy się udzielić kompleksowych informacji, w najbardziej profesjonalny sposób.
Przede wszystkim jednak, jesteśmy ludźmi. Ludźmi, którzy rozumieją bardzo ciężką sytuację w której znalazło się wiele rudzkich firm. Ludźmi, których bliscy również gospodarczo ucierpieli na skutek pandemii.
Czy można jeszcze bardziej skrócić czas oczekiwania na rozpatrzenie wniosku?
Tak - z Państwa pomocą jest to możliwe.
Prosimy o:
- ograniczenie połączeń telefonicznych do niezbędnego minimum. Mniej telefonów to więcej czasu, żeby opracować jeszcze większą ilość wniosków.
- przesyłanie wniosków w wersji elektronicznej, nie - papierowej. Zawartość „papierowego" wniosku, wraz z załącznikami, musi zostać wprowadzona ręcznie do systemu przez naszych pracowników. To kolejny „zjadacz" niezwykle cennego czasu, który moglibyśmy poświęcić na obsługę wniosków;
- sprawdzenie, czy wnioski, które trafiają do Urzędu zawierają wszystkie, prawidłowo wypełnione załączniki. Braki w kierowanej do nas dokumentacji, konieczność jej uzupełnienia i skorygowania, dodatkowo wydłużają czas Państwa oczekiwania na podpisanie umowy i wypłatę wsparcia.
Dziękujemy za zrozumienie i apelujemy o cierpliwość. Skontaktujemy się telefonicznie z każdym przedsiębiorcą, który złożył wniosek w naszym Urzędzie.
Robimy wszystko, aby jak najszybciej otrzymali Państwo wnioskowane wsparcie.